Los Toperas

Jornalismo, videogames e seres abjetos

01 abril 2006

[idéias] The Making of Super Mario Bros. 3

Translating all the diagrams and drawings into computer graphics is a long and complicated process. A tool that makes this procedure easier is the Character Generator Computer Aided Design (CGCAD) machine. Using this computer, designers can create “characters banks” which contain the graphic shapes used do draw images during game play. Each shape is given a number which the NES can use to acess the shape and combine it into a complete image.

Fonte: Nintendo Power

1 Comments:

  • At 8:35 PM, Blogger Gustavo Hitzschky said…

    Fascinante o making of do Mario, principalmente por conta dos desenhos que eles mostram. O que não me agradou foi a diagramação, principalmente na parte do perfil do Claudiomoto.

    "A concept that was rejected was having Mario power-up as a Centaur"
    (ainda mais que a sensatez falou mais alto...)

    "As the insipiration behind this mean character [Chain Chopper], Miyamoto mentions that he did have a "bad experience" with a dog when he was young" (o que teria acontecido com o pobre oriental?).

    Meu, muito boa essa história, me lembro o primeiro parágrafo do review do Loureiro sobre o Fable. Claro que não com a mesma profundidade, mas esse tipo de informação enriquece o texto pra caramba.

     

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